sila lah topong yaa

Friday, February 7, 2014

♥ Doa & Ubat Ustaz Sharhan Shafie

Adakala dalam rutin seharian kita sering alpa yg bahawasanya kita ini adalah kepunyaan nye yang esa...segagah dan segigih gigihnya kita mencari kesenangan dunia...jgn dilupa kesenangan di akhirat juga kita perlu seiring...jgn kita ngah dgn apa yg kita miliki di dunia ini hanya pinjaman sementara...pangkat>>wang ringgit>>kuasa>>anak2>> itu semua bukan hak hakiki kita yg ingin diagung2 kan...Allah swt berhak menarik semua itu dgn sekelip mata andainye dia mahu lakukan...bila mengingati itu semua...adakah bekal yg kita akan bawa di akhirat nanti mampu mencukupi utk melindungi kita di padang masyar kelak..ohhh sungguh aku banyak kekurangannyer...

Mendengar ceramah ustaz Sharhan Shafie ini membuat ku merenung sekejap...adakah kita manusia ini sentiasa cukup dengan apa yang ada??...tentunya tidak kan>> ada saje kekurangan yg diimpikan dan ada saje kekurangan yg dibandingkan dgn org lain... wahai diri bersyukur lah dgn ape yg kau miliki skrg...bukan tidak mahu berusaha tpi kita salku umatnyer bersyukur redha itulah hati seorg islam utk diberi ketenangan jiwa... alhamdulillah skrg ini aku diberi kesihatan yg baik...dibandingkan sgelintir diluar sane yg ditimpa musibah , penyakit & kbuluran...

Berdoalah semoga ditenangkan hati di tiap tika apa yang berlaku..tawakkal & yakin lah akan kekuasaan Allah swt...sekiranya kita sentiase mengingatinye insyaallah ia memandang kita...& melapang dada kita dr segala hal yang menyesak jiwa...tak perlu lah kau mengejar kebendaan yg bukan kemampuan & hak mu...bersyukur lah dgn apa yg telah Allah rencanakan untuk kita semua...

Marilah kita amalkan doa2 sekiranya.....

Doa untuk orang yang selalu senggugut, haid yang x menentu, istihadah & adik beradik dengannya...
- Madu asli adalah ubat yang paling berkesan..
- Baca Al- Fatihah
- Baca ayat kursi
- Sembahyang hajat 2 rakaat ( Bukanlah sewaktu uzur)

Baca ayat di bawah ini...
* surah An- Nahl , ayat 69

~ Ustaz sharhan baca doa tu bermula dari yang saya garis tu, cuma x pasti sampai habis atau x..
Habiskan pun x per, x de salahnya...


2 ) Doa bagi menceraikan manusia & jin..
- mungkin kadang2 kita lalu dekat ladang kelapa sawit, ataupun keluar waktu senja,
lepas tu kalau nak masuk rumah, x nak bagi jin2 ikut kita, amalkan doa ni...
- Kalau x salah saya, ustaz cakap ayat ini juga sesuai dibacakan untuk org yang mempunyai saka
(Kalau salah, tolong btolkan)

Baca ayat di bawah ini...
* Surah At- Tariq, ayat 4


3) Doa sakit kepala
- Baca doa pada tangan kanan, sapukan pada kepala


Baca ayat di bawah ini...
*Surah Al- Waqi'ah, ayat 19



4 ) Doa mempercepatkan jodoh
- Ustaz kata, ada yang mungkin umur sudah lanjut, tapi belum bertemu jodoh.

Baca ayat di bawah ini...
* Surah Ar- Rum, ayat 21



5 ) Doa untuk mencerahkan penglihatan.
- Ustaz Sharhan cakap, Alhamdulillah ramai pesakit dia yang mengamalkan doa ini,
ramai yang da x pakai cermin mata...
- Saya pun ada terbaca orang komen dekat dalam internet,
bila dia mengamalkan ayat ini, keadaan mata dia bertambah pulih..

* Cara- cara
- Ambil sebatang carrot, jangan potong, rebus, atau masak
- Baca 14 kali doa di bawah ini pada carrot itu...
- Ustaz kata, jadilah rabbit sebentar, hehehe...

Baca ayat di bawah ini...
* Surah Qaf, ayat 22
- Baca bermula dari ayat yg digaris




* Selain itu, ada juga cara yang ustaz sarankan, amalkan selawat syifa' di bawah ini
- Ketika sampai ayat yang digariskan, Baca 7 kali & sapu pada mata.



6 ) Doa mengeluarkan susuk

Baca ayat di bawah ini...
*Surah Al- Hijr, ayat 31 & 32






7 ) Doa untuk menyembuhkan sakit kanser / Barah & menghilangkan gatal2 pada tubuh badan..

Baca ayat di bawah ini...
* Surah Al- Anbya', ayat 69



Okay, ustaz ada berpesan, bila berdoa, jangan terlalu mengharapkan kesembuhan,
biarlah itu menjadi yang terakhir sekali...
Seeloknya niatlah bahawa doa yang kita baca tu,
bertujuan untuk mendekatkan diri kepada Allah,
Mengadu kepada Allah atas segala sesuatu,
Mendekatkan diri kepada Allah,
sekaligus berharap Allah memberi kesembuhan kepada penyakit kita...

TAPI,
Jika berdoa banyak kali, x dimakbulkan,
ustaz suruh kita check diri kita balik...
Bagaimana hubungan kita dengan Allah...

Ermmm, selain tu,
Ramai orang percaya kalau mimpi ular, maksudnya ada orang nak datang meminang lah, ape lah lagi,
cuba baca kat sini,
....
....
....
..
.
Ustaz Sharhan kata, kalau kita mimpi ular tu patuk,
confirm sihir akan datang kepada kita,
ataupun ada orang yang mengenakan ilmu hitam kepada kita..

ps: copy right frm leafisfalling.blogspot.com

No comments: